Některé glampingy (z anglických výrazů glamorous a camping) mohou mít podobu chatky či posedu v korunách stromů, může jít o domeček na vodě nebo osamoceném ostrově, mezi nabídkami je i pobyt v medem provoněném prostoru poblíž včelínů anebo luxusní jurta. Není divu, že obliba glampingu v posledních letech stoupá. Glamping je přitažlivý také pro investory. Těm se totiž vynaložené prostředky mohou vrátit do několika let.
„Lidé vyhledávají místa, kde si mohou odpočinout od stresu a starostí,“ vysvětluje Klára Honzíková ze zprostředkovatelského portálu Amazing Places. Zájem o prémiové ubytování v přírodě zvyšují právě i tyto portály svým marketingem. Glamping prodávají jako možnost vystoupit ze své komfortní zóny a užít si kousek „divočiny“. Některá místa se totiž nacházejí v pustině, a to bez přístupu k elektřině či vodě. Jediným osvětlením jsou svíčky a vařit lze pouze na ohni. Podle Honzíkové je tak na glampingu přitažlivý i prvek romantiky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.