Když zakladatel firmy nečekaně zemře, většina rodinných firem se dostane do potíží a nepřežije. Podle světové odbornice na rodinné firmy Denise Kenyon-Rouvinézové je to proto, že podnikatelé nemají plán toho, kdo by po nich byznys převzal. „Existuje takové známé rčení − neplánovat znamená plánovat neúspěch,“ říká Kenyon-Rouvinézová, která šest let vedla Centrum pro rodinné firmy na švýcarském institutu IMD. V rozhovoru pro HN, který proběhl on-line, expertka vysvětluje, že rodinné firmy mají také problémy s plánem nástupnictví. To může být také jedním z důvodů, proč se podnikatelům nedaří předávat firmu svým nástupníkům. Právě předání byznysu další generaci se zakladatelům rodinných firem podaří jen ve 30 procentech a předání třetí generaci přežije podle studií už jen kolem deseti procent byznysů.

Zbývá vám ještě 95 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se