Vedle tmavě modrého kabrioletu Mercedes-Benz CLK působí o pětatřicet let starší azurový Renault 8 jako přerostlý angličák. Pár nálepek, nízko posazený podvozek a dva bílé pruhy ale dávají tušit, že pod nenápadným veteránským obalem se skrývá divoch − civilní vůz přestavěný na rallyový speciál slavným italským konstruktérem Amédéem Gordinim. „Tohle je jeden z originálních strojů, které Gordini v roce 1964 postavil pro Tour de Corse. Bylo to poprvé, kdy svět viděl závodní osmičky v akci. Pak se z nich stala legenda,“ vypráví vášnivě jeho majitel Jiří Kaňák. Se svými 190 centimetry a v zablácených pracovních botách vypadá vedle maličkého nablýskaného auta až nepatřičně. Pak ukáže na několik menších balíků slámy, které Renault z jedné strany obepínají: „Ty mi letos daly!“
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.