Po celé tovární hale, která i s vybavením vyšla na 350 milionů korun, je rozmístěno přes dvacet robotických ramen. Téměř bez lidské asistence postupně z plechů vytvářejí stovky a stovky nerezových mřížek do sprchových koutů. Ty jsou jedním z mála výrobků břeclavské společnosti Alca plast, který lidé při běžném používání vidí. Další stovky produktů jsou zabudované ve zdech či podlahách koupelen a toalet.

Druhé číslo Speciálu Hospodářských novin je tu. Věnuje se ženám, které mění svět a najdete v něm mimo jiné:
  • Rozhovor s Martinou Navrátilovou o tenisu, politice, rovných právech žen a homosexuálů...
  • Portréty nastupující generace světových lídryň z pera výrazných Češek.
  • Interview s elitní vědkyní Jennifer Doudnaovou, která objevila unikátní metodu na úpravy DNA.
  • Žebříček TOP ženy Česka včetně rozhovorů s vybranými finalistkami.
  • Příběhy nejúspěšnějších světových start-upů založených a vedených ženami.
  • S elitní investorkou Reshmou Sohoniovou o evropské technologické scéně, stěhování z Indie do USA a o tom, proč dává peníze českým start-upům.
  • 124 stran inspirativního čtení jen za 99 Kč.

"Zlatem Alca plastu je to, že tu máme lidi, kteří dokážou navrhnout nejen produkt, ale i výrobní linku," říká při prohlídce moderní fabriky Radka Prokopová, spolumajitelka a výkonná ředitelka. "Pak si koupíme potřebné komponenty, třeba robotická ramena, ale sestavíme a naprogramujeme si je sami," pokračuje. Ačkoli měla na starosti výstavbu nové výrobní haly, zdůrazňuje, že samotná produkce je parketa jejího manžela: "Já se cítím víc jako obchodnice. Naše síla je v tom, že se skvěle doplňujeme."

"Můj muž je větší vizionář, víc technicky založený, je větší snílek, má cit pro trendy. Víc věří v dobré konce. Já jsem možná praktičtější, pragmatičtější, organizovanější. On je ten tahoun inovací, který řekne: Tyto stroje musíme mít, takhle to musíme vyrábět. A kdyby mě neměl, tak nějaké jeho skvělé nápady by zůstaly jen na papíře a jiné věci by bez určité míry opatrnosti mohly dopadnout špatně a stály by nás velké peníze," popisuje vzájemné rozdíly "paní ředitelka", jak ji zaměstnanci v Alca plastu oslovují.

Firma manželů Radky Prokopové a Františka Fabičovice se za dvacet let postupně vyvinula z břeclavské garáže až do středoevropské jedničky ve svém oboru. Roste každý rok zhruba o deset procent, obrat loni dosáhl 1,7 miliardy a čistý zisk se počítal ve stovkách milionů. Vyrábí 600 produktů, zaměstnává stejný počet lidí a exportuje do 70 zemí. Úspěch Alca plastu se promítl také do toho, že Prokopová zvítězila v anketě Hospodářských novin TOP ženy Česka v kategorii podnikatelka a loni spolu s manželem získali titul Podnikatel roku v soutěži poradenské společnosti EY. V roce 2015 se v soutěži vyhlašované Českou manažerskou asociací stala manažerkou roku.


Prokopová za nejdůležitější krok v podnikání považuje to, že se s manželem rozhodli si produkty sami vyrábět a budovat vlastní značku. "A to v době, kdy se sem začalo vozit milion čínských nekvalitních výrobků, což smetlo domácí výrobu v mnoha oborech. A my šli proti proudu a rozjížděli výrobkové řady. Spousta lidí se divila, proč to vyrábíme, když to můžeme vozit z Číny a tady bychom to mohli jen přebalit," popisuje Prokopová. "Klíčové je nejen vyrábět, ale i vyvíjet. Čím jednodušší výrobek je, tím hůře tomu dáváte přidanou hodnotu. Když je ta věc jednoduchá, může ji udělat každý a tím ztrácíte výhodu. Další důležitou věcí je, že pro dlouhodobý úspěch musíte být k trhu seriózní. Tím si vytváříte větší okruh zákazníků a můžete si dovolit dělat větší produktové série," říká.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.