3D tiskárny
Josef Průša si v 18 letech našel na internetu návod, jak sestavit domácí 3D tiskárnu. Zajímalo ho to coby amatérského dýdžeje a všeuměla, chtěl si vyrobit vlastní ovladače. Veřejně přístupné návody postupně ještě vylepšil a technologii propadl natolik, že na ní v roce 2012 postavil vlastní byznys − založil firmu Prusa Research.
- Exkluzivní rozhovor s Václavem Smilem, česko-kanadským vědcem, jemuž naslouchá Bill Gates.
- Reportáž z továren budoucnosti.
- Interview o nepodmíněném příjmu s americkou reportérkou Annie Lowreyovou.
- Příběhy výjimečných českých vědců a podnikatelů.
- Pohled zakladatele virtuální banky Revolut na budoucnost peněz.
- Anketu mezi předními experty na téma česká příroda v roce 2050.
- 124 stran inspirativního čtení jen za 99 Kč.
Té dnes patří desetina světového trhu s 3D tiskárnami a letos by měla utržit dvě miliardy korun. Průšovy výrobky, které z velké části vznikají replikací − plastové součástky nových tiskáren tisknou jiné 3D tiskárny v holešovické fabrice společnosti −, sbírají špičková hodnocení a devětadvacetiletý byznysmen je prodává do celého světa. Poradenská skupina Deloitte jeho byznys opakovaně zařadila mezi nejrychleji rostoucí mladé firmy v Evropě, prestižní magazín MIT Technology Review Průšu označil za jednoho z největších inovátorů současnosti.
Chytrá auta
O samořiditelných autech všichni mluví, málokdo však nějaký skutečně autonomní vůz viděl. Michal Čáp ho nejen viděl, dokonce s nejlepšími světovými experty přímo jeden takový vyvíjí. Respektive vytváří systém, jenž bude takové auto řídit. Čáp, který dříve působil v Centru umělé inteligence ČVUT, se před pár měsíci i s manželkou odstěhoval do Bostonu, kde je hlavním vývojářem ambiciózního start-upu Isee, za nímž stojí kybernetici z věhlasných univerzit MIT, Harvardu a Carnegie Mellon. Čáp vyvíjí systém, který bude při řízení auta uvažovat jako člověk řidič, bude umět odhadnout, co udělají jiní šoféři, a zvládne z pohledu člověka triviální, ale pro počítače pořád velmi náročné řidičské operace, jako je třeba "zipování" při slučování dvou jízdních pruhů. V americkém Texasu už Isee zkouší první kamiony vybavené touto technologií.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.